הרצאות סדנאות ויעוץ

משתיקה בכיתה להשתקה בצבא - מה בין השתקת התצפיתניות לחינוך והורות מודעי מגדר
הרצאה לארגונים וחברות, מתאימה ליום האשה 2024

 ארועי ה 7.10 ומלחמת חרבות ברזל הביאו אלינו, כך נדמה, עידן חדש של שוויון מגדרי.

נדמה שסיפורי הגבורה הנשיים טלטלו את התפיסה של מקומן של נשים בחברה הישראלית. הלוחמות נמצאות בכל מקום ואיתן רבש"צ, רופאות, מובילות חמ"ל אזרחי ועוד ועוד.

עם זאת, סיפור השתקת התצפיתניות מרמז שאולי טרם הגענו לשוויון מלא. אם כך – האם נשים גדלות כילדות בתחושה שכדאי להן לדבר? שמקשיבים להן?

אנחנו גדלים להאמין שילדות "מפטפטות" ו"מקשקשות" ביניהן כל הזמן, אבל האמת היא שקשה לגרום לילדות לדבר בכיתה, או בקבוצה בכלל. אולי כי כבר מגיל צעיר דורשים מהן לשבת יפה ובשקט בחברה. אולי כי הדיבורים שלהן נתפסים כ"פטפוט" ו"קשקוש". ואולי כי הן עצמן מרגישות שלא מקשיבים למה שיש להן לומר. הבנים, לעומת זאת גדלים למסרים אחרים, כשהם נהנים וגם סובלים ממש מההשתקה הזו. 

בכל מקרה – הדינמיקה
בבית ובמערכת החינוך תקבע דרמטית את השאלה אם יתעקשו להשמיע את קולן בעתיד, והאם
יקשיבו להן
.

בהרצאה נגלה יחד כיצד הבנייה מגדרית
משפיעה על הקול של הילדות והילדים, ומכאן על החברה כולה
. ננסה
להבין מה יכולים חינוך והורות מודעי מגדר לעשות או לשנות, וכיצד לבנות חברה שוויונית
וקשובה באמת
.

משך ההרצאה כשעה. 

חינוך ממגדר או חינוך מאפשר? - תכנית מורשית בגפ"ן מספר 32391 - הרצאות וסדנאות לצוותים חינוכיים במערכת החינוך

חינוך מודע מגדר ליצירת שינוי ושיפור האקלים בבית הספר

סל מענה: מנהיגות חינוכית:צוות חינוכי והורים. מומחה תוכם – פיתוח מקצועי, יעוץ ליווי והדרכה – מספר 32391

איפה בכלל המגדר? הרי אצלנו הכל שוויוני, לא?

כיצד משפיעות תבניות מגדריות על ההתנהלות של הבנות והבנים בכיתה?

מדוע בנות לא משתתפות ולמה הבנים מפריעים?

כיצד משפיעים המדיה, ספרות הילדים והפוסטרים שאנו תולים בבית הספר,

על השאיפות והסיכויים של הבנות לממש את הפוטנציאל שלהן בחיים?

מה קורה בתוך חומרי הלימוד ובהתנהלות בכיתה,

ואיך כל זה קשור לרמת הציונים וההצלחה?

מה נוכל לעשות בכיתה ובבית הספר, כדי לאפשר לתלמידות ולתלמידים

להצליח בחיים והאם החינוך שלנו ממגדר או מאפשר?

 

כל הנושאים הללו ועוד יעלו בסדרת סדנאות ומפגשים, בו נגלה יחד, מהי הבניה מגדרית  וכיצד היא משפיעה על תחושת המימוש של בנות ובנים בכיתות שלנו ובבית הספר.

כמו כן, נתרגל פרקטיקות חינוכיות ופדגוגיות עדכניות כדי לשנות,

כדי לאפשר לכל אחת ואחד להצמיח כנפיים מחוץ לתבניות המגדריות

ולהיות מי שהיא או הוא באמת.

המפגשים יותאמו לנקודות המוצא ולאתגרים הבית ספריים. 

 

הרצאות להורים- מקומות עבודה, מרכזים קהילתיים, בתי ספר.
תכנית מספר 32391 במשרד החינוך

החיים הם לא ורוד וכחול – הקשר בין מודעות מגדרית להצלחה בחיים.  

מה הקשר בין חוג ג'ז לרמת שכר עתידית או בין חוג כדורגל להצלחה בהייטק?

כיצד משפיעים המדיה, ספרות הילדים והפוסטרים על הקירות בבית הספר

על השאיפות והסיכויים של הבנות שלנו להגיע לעמדת ניהול?

איך הציפיות החברתיות קשורות לביטחון עצמי ולאלימות בחצר?

למה בתיה עוזיאל כל כך חסרה לבנים שלנו היום,

ומי יודע לאן נעלם ארגז הלגו הגדול?

מדוע נערות תופסות מרחק ממדעים ומספורט ואיך זה שרוב הנערים מכירים אלימות מקרוב?

האם אלימות מגדרית הגיעה גם אל תנועות הנוער?

כיצד משפיעים משחקי המחשב על הסיכוי שלנו לראות מנהיגות נשית בממשלה ומה הקשר בין אינסטגרם לחדר כושר?

האם יש דבר כזה הדרה בלי הדתה? איך קשורה השפה העברית לכל זה?

האם אנחנו הורים ממגדרים או הורים מאפשרים?

והכי חשוב, האם אנו ההורים, יכולים לעשות שינוי אמיתי ולהשפיע על הנעשה בגן, בבית הספר או בתנועת הנוער?

 כל הנושאים הללו ועוד יעלו במפגש מרתק, בו נגלה יחד, כיצד הבנייה מגדרית משפיעה על תחושת האושר של הבנות והבנים שלנו. כמו כן, ננסה להבין מה אנו יכולים לעשות או לשנות, כדי לשחרר את ילדינו מתבניות מגדריות, ולאפשר להם להצמיח כנפיים, להצליח בכל תחום שיבחרו ולהיות מי שהם באמת.

הרצאה של כשעה וחצי, מתאימה למקומות עבודה, מרכזים קהילתיים, בתי ספר.

הרצאות וסדנאות בבתי הספר -תכנית 32391 במשרד החינוך – סל מענה: חינוך חברתי- ערכי העשרה, תת סל: חיים בשותפות.

מהו מגדר? אילו מופעים יש לו בחיינו? איך נדע לזהות הטיות מגדריות? למה כלכך חשוב לזהות את ההטיות? איך הן משפיעות על הבנות, על הבנים? איך נפעל לתיקון? למה כדאי לתקן? 

הרצאות וסדנאות מותאמות גיל, מכיתה ז ומעלה. ניתן להתאים את התוכן לצרכי הכיתה והמורה

דפנה פייזר

קידום מודעות מגדרית בקהילה

איך לבקש מהגננת לא להחמיא לילדות על השמלה? איך לעודד את צוות הגן להקריא סיפורים מאפשרים ולא ממגדרים? מה לעשות עם החגיגות והחגים? עם מתנות סוף השנה? איך נעשה את זה בלי להעליב את הצוות בגן? בלי ליצור אנטי? 

איך לעודד מודעות מגדרית בבית הספר? איך לגייס את ההורים למהלך? את ההנהלה? את הצוות? מאיפה ניקח חומרים? מה נוכל לעשות כהורים? 

ומה לגבי הקהילה הרחבה? תנועות הנוער? המרחב? איך מניעים שינוי?

מפגש של כשעה שיכלול תובנות מתוך המערכת, טיפים לקידום מודעות מגדרית תוך גיוס שותפים והמעטה בהתנגדויות.

מתאים להורים לילדות וילדים בגילאי 1-15 

 

הורות מאפשרת -ילדות מאושרת - קורס להורות מודעת מגדר

5 מפגשים עמוקים יותר להבנת משמעויות של השפעות סביבתיות בנושאים כגון: הבגדים והצעצועים , המסרים בבית, הספרים והסרטים, החוגים, מה קורה עם הבנים? 

במפגשים נבחן מקרים אישיים כולל רעיונות וכלים להתמודדויות. מה עושים בבית? איך מדברים עם המשפחה המורחבת? איך מייצרים סביבה מאפשרת לבנות ולבנים? 

ומה עם מערכת החינוך? איך יוצרים פעילות הורים בבית הספר, כזו שתשפיע באופן חיובי על אקלים בית הספר, על הדינמיקה בין הבנים לבנות, שתאפשר הכרה בשוויון ובזכות של כל אחת ואחד להיות מי שהם? איך עובדים בשיתוף פעולה עם צוות ההוראה, תומכים בהם, עוזרים להם להנגיש שוויון כחלק מסדר היום של בית הספר?

תוכן המפגשים –

מפגש ראשון – מהו מגדר, איפה פוגש את הילדות והילדים ומה ההשפעה של הטיות מגדריות על התפתחותם. (מקביל להרצאה "החיים הם לא ורוד וכחול")

מפגש שני – הטיות מגדריות – מה אומרים המחקרים על התפתחות המח והמיומנויות? איך נראות הטיות מגדריות במחקרים אקדמים? איך נזהה את ההטיות אצלנו בבית?

מפגש שלישי –  מודעות מגדרית במתנה – מודל מתנ"ה לזיהוי, ניקוי הטיות מגדריות מהבית ומהסביבה. איך מוצאים את שיווי המשקל? איך עונים להתנגדויות?

מפגש רביעי – בנים ומגדר – איך זה נראה אצל הבנים ומה המחירים שהם משלמים?

מפגש חמישי- השפעה בקהילה – איך נעיר, נקדם, נגייס שותפות ושותפים, איך נתמודד עם התנגדויות? 

חברות וארגונים

הטיות מגדריות בתוך הארגון ומול לקוחות יכולים לעלות ביוקר, אלא שהטיות כאלו הן שקופות וקשות לזיהוי. לעיתים רבות, חוסר מודעות, חוסר תשומת לב, שרשרת של גורמים משפיעים, התמקדות בקהל יעד אחד והתעלמות מאחר, עלולים לגרום לעשיה עסקית/ ארגונית, אשר פוגעת במגדרים שונים כגון נשים, להט"בים וכד' ובכך תשפיע באופן שלילי על תפיסת העסק או הארגון בעיני הציבור הרחב.

הרצאה, סדנא, ליווי אישי יאפשרו היכרות עם המגדור בענף בו אתם פועלים, הימנעות מטעויות והגדלת ההכרה והאהדה בקרב קהלים שונים. אנא פנו לקבלת הצעה מותאמת.